مرحله ی تکمیلی مسابقات فینال قهرمانی شطرنج کشور در سال 1390

پایگاه همدان شطرنج

استاد بزرگ شطرنج احسان قائم مقامی

مرد شماره یک شطرنج ایران با فتح بازی مرگ ناگهانی

برای دهمین بار قهرمان ورزش شطرنج کشور شد

!!!

 


 

عصر روز پنج شنبه مورخه 25/12/90 استاد بزرگ احسان قائم مقامی با غلبه بر استاد بزرگ اصغر گلی زاده در مرحله ی تکمیلی مسابقات قهرمانی شطرنج کشور در استان قزوین ، برای دهمین بار قهرمان شطرنج کشور شد .

در دیدارهای تکمیلی که بصورت بازی سریع با کنترل زمانی 25 دقیقه زمان برای هر بازیکن به اضافه 5 ثانیه پاداش حرکت برگزار شد ؛ در بازی اول احسان قائم مقامی با مهره سفید به مصاف اصغر گلی زاده رفت و این دیدار در پایان به تساوی انجامید ، در بازی دوم قائم مقامی با مهره سیاه بازی را در برابر مهره سفید گلی زاده به تساوی کشاند ، تا در پایان سرنوشت قهرمانی کشور در سال 1390 به بازی مرگ ناگهانی یا بازی رستاخیز گره خورد !
{ دیدار «مرگ ناگهانی» یا «رستاخیز» دیداری است که در آن مهره سفید 5 و مهره سیاه 4 دقیقه زمان در اختیار دارند و در صورت اتمام بازی با نتیجه تساوی ، مهره سیاه پیروز میدان خواهد بود }

 

 

در این بازی و به قید قرعه قائم مقامی با مهره سفید توانست بر اصغر گلی زاده غلبه کند و در مجموع با نتیجه ی  2  بر  1  برای دهمین بار عنوان قهرمانی شطرنج کشور را به نام خود ثبت نماید و رکوردی رویایی در تاریخ قهرمانی شطرنج کشور از خود به جا گذارد .

 

جدول مسابقات مرحله تکمیلی فینال قهرمانی شطرنج کشور در سال 1390
   نام         ریتینگ    سریع اول سریع دوم بازی مرگ جمع امتیاز
احسان  قائم مقامی 2581 0.5 0.5 1 2
اصغر  گلی زاده 2463 0.5 0.5 0 1
www.hamadanchess.lxb.ir

 

 Hamadan Chess : کسب دهمین عنوان قهرمانی ورزش شطرنج کشور را به استاد بزرگ شطرنج جناب آقای احسان قائم مقامی ، شادباش عرض می نمائیم .




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر